Tobiasho.reismee.nl

La Republica Bolivariana Venezuela

Hola,

Even een kort samenvattinkje van de laatste dagen...

Zondagavond aangekomen na een vrij rottig ritje met het vliegtuig. Het is hier 6.5 uur vroeger, dus het was een lange zondag. Samen met mijn begeleider van het RIVM, Elena, en een collega van haar zijn we in Caracas aangekomen. Ze heeft hier familie, wat heel goed uit kwam want de neef kwam ons ophalen en bracht ons het ganze eind naar Valencia. Ongeveer 4 uur rijden inc. files. Dat was het eerste wat opviel, bergachtigee groene landschappen met forse files. Benzine is hier letterlijk goedkoper dan water, raar voor te stellen.

Elena is hier om dingen voor een Phd te bespreken met de zelfde prof. die mij hier ook gaat begeleiden: Dr. Incani.

Hij kwam me ook ophalen vanaf het hotel waar we werden afgezet. Een van de weinige die engels praat. Via 2 studenten van de VU die hier al toevallig 3 maanden zaten heb ik een kamer bij een collegastudent van hun gevonden.

Hier aangekomen, vreselijk goed onthaald met allerlei Venezolaanse lekkernijen.
Mariale en haar ouders zijn ongeloofelijk gastvrij. Het huis waar ik een kamer in heb is echt niet wat ik had verwacht. Een enorme mansion met zwembad en veel ruimte. De kamer die ik heb is super chill, en mi casa es su casa en voel me echt meteen thuis.

Volgende dag wat uitgeslapen en gesettled.

De vader van het huis is een mooie kerel die 3 soorten gitaar speelt en hilarische verhalen verteld. Samen nog gespeeld en liederen gezongen. Helaas is hij er maar 1 weekend in de 2 weken vanwege werk. Dit laat me in het huis over met de moeder (zudett) en mariale. Zudett spreek wat engels, Mariale kan relatief goed engels. Echter zal ik van meet af aan spaans gaan praten.

Er wordt gekookt en dingen geregeld zoals geld wisselen ( wat hier echt in het zwarte cicruit moet. Bank en geven 3 Bolivar voor n euro, elders is het 7 a 8)

Dagen er na rond geleid op de universiteit van Carabobo zo'n 40 minuutjes met de bus van het huis, met de meisjes van de VU opgehoekt en biertjes zitten drinken met mariale er bij.

Vandaag al de eerste field trip gemaakt, naar de gemeenschap waar ik mn onderzoek over doe. 3 uurtjes de bush in rijden vanaf Valencia. Zie de foto;s.

Voor de rest nog met collega's op uni geweest en spaans lessen geregeld. 2x2 uur priveles per week van een goede leraar die aan huis komt. Al merk ik dat het spaans met het uur vooruit schiet aangezien (ook op de uni) niemand iets anders spreekt.

Morgen naar een national park met eiland bij de kust met Elena, Jeroen, Genevieve, Stefanie. Dat wordt zeker leuk. Dag er na, zonder elena dan, naar een bergdorpje (ooit door duitsers gestigt en nogsteeds duits) en daar een nachtje slapen.

Week daarna wordt veel in het lab zitten en lange shifts draaien.

Dit was het ff in een notenschelp, tot de volgende keer!
Tobias

Reacties

Reacties

Bob

Big pimpin! Vet dat het goed gaat. Zal zo de foto's bekijken. Hier heb je de ergste onweer die ik ooit in Nederland heb meegemaakt gemist. Dacht ff dat er dingen opgeblazen werden.
Alles gelukt met de proggies op je laptop?
Espagnuuuh!

Leontien

Hé Tobias,
het klinkt allemaal heel positief en leuk en ziet er ook zo uit (behalve die kippen dan..., wat is daar het verhaal achter?).
Leuk dat je een reisblog hebt. Zo kan ik je af en toe 'opzoeken'.
Ook supercool dat je zo de kans hebt goed Spaans te leren: daar heb je altijd plezier van.
Lieve groet,
Leontien

Wiener!!!

Yoozoo~!!!

Chillend hangmat a la SuriMaribo stiilo!!!

John

Ha die Toob, heb je geen nieuws meer? Het was heel leuk om over je eerste kennismaking met Venezuela en je nieuwe vrienden te lezen. Hier alles okidoki, lekker lang weekend gehad met Pinksteren. Heb je daar ook nog een extra dag vrij gehad vanwege 2e Pinksterdag? Volgens mij moet Venezuela toch ook een vrij christelijk land zijn. Je schrijft dat je lange shifts moet gaan maken met je onderzoek. Veel succes daarmee de komende week; de voorwaarden waaronder je aan het werk moet lijken in ieder geval aanwezig en de familie waar je logeert zorgt kennelijk voor een goede mentale - en zo te lezen ook een uitstekende (gevulde) buikinput: wij zijn altijd geinteresseerd in de receptuur! liefs J&F. Wij mailen ook naar je hotmail adres.

ikez

sjasja, gabor. Wat lekkrur...suiker ten overvloede, maar bieten schorten er nog aan hier en daar. Mexicaanse griep zal ook wel niet overvliegen. Tu n'as plus des actualitees? Jezus, man, ik zit hier net drie dagen. Ongeveer...

Ja, Bob, ik ga ze ook maar eens even bekijken. Spannend!! Echt stoere shit, ouwe. Hoopez dat je hypotheses allemaal ontkent worden...weten we weer iets minder over ons zo goed in wetenschap af te breken wereldje!!

ENJOY, mn jong...

P.S. Maak snel een South Am. bootiii reportage

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!